close
Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
Join Delanceyplace

Sign up to receive a free quote from a non fiction book every weekday.
From our sponsors
請問假日農夫 果樹推薦~
Aug 26th 2014, 13:35

因為我爸、媽年紀也大了,開始想體會田地生活...所以在新竹、苗栗交界買了大約兩分農地。
但是生活周圍也沒有相關的人能請教。 於是跟我說 叫我幫忙想想辦法.....lol...我想他應該也是剛接觸沒啥概念又不好意思才這麼說......

現狀是目前他也還沒退休,家裡開店 一天頂多能花個1小時多照顧下。周末倒是能多花點時間。

所以我幫他想的是,2分地 2/3多拿來種中、小型的果樹。這樣應該比較不需要花太多時間...
然後果樹的選擇方向是:
1.拿個鋁梯就能處理,不用爬太高怕危險...
2.然後不須太多時間細心照料的,就能有還不錯的品質,能讓大人體會到樂趣的最好.......

目前我想到的是可以種的有
樹葡萄、木瓜、芭樂、香蕉、檸檬、柿子、芒果、桃子、橘子之類的......

請問大家有任何推薦的還是任何建議......謝謝!!!

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    inswdekk2 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()