close
Blogtrottr
Mobile01最新文章
 
Thousands of Free eBooks

BookBub brings you free & bargain national bestselling eBooks in the genres of your choice! Sign up now & join 1.5 million happy readers.
From our sponsors
跑步聽音樂,呼吸節奏會受到音樂節奏的干擾牽引嗎?
Dec 9th 2013, 08:10

我覺得如果已經能維持固定的步頻,可以不需要強烈節拍的電音舞曲,改成讓自己呼吸順暢的音樂

以前剛開始跑在練心肺耐力時,我會需要節拍重的音樂(比如說:The Prodigy的The Fat of the Land)
來振奮精神和保持步頻
但跟著強烈的節拍,真的會讓呼吸較為急促

現在我改聽交響樂或協奏曲來增進續航力,
由於我跑得速度比較慢,6分半到7分速是我現在最舒服的速度,不會喘,
呼吸(10-12/分)和腳步(180/分)是不需要配合的,
交響樂的樂句符合呼吸速率,節拍符合步頻(60-180/分,很容易配腳步)
而且交響曲的結構: 快-慢-中快-快 總時間約50-60分鐘,
一個樂章約2公里,整首聽完大約可以跑8公里

p.s.大推柴可夫斯基的小提琴協奏曲!最後一樂章會讓你飛起來~目前是我的打氣音樂

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    inswdekk2 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()